CUM NE PROMOVĂM?

19 nov. CUM NE PROMOVĂM?

Cum ne promovăm și cum ne facem cunoscute? Care credeți că este cea mai bună cale de a ne prezenta în fața lumii pasiunea, ideile, meseria pe care le practicăm? Care variantă vi se pare mai ok, partea offline sau cea online? Se poate una fără cealaltă?

Acestea au fost câteva din întrebările pe care le-am abordat ieri 18.11.2018 la o altă întâlnire Mama Antreprenor Connect, organizată de WAHM.
Așa cum v-am obișnuit, după ce particip la aceste adunări între mămici vin pe blog și vă povestesc cum a fost. Alte teme ce au fost abordate puteți regăsi în acest articol.

De această dată am dezbătut un subiect ce ne interesează pe toate și anume care este cea mai bună modalitate de a ne promova?

Cum ne promovăm pe parte offline

Pe lângă afișe și reclamele lipite prin geamuri, ziare, pe stâlpi și altele de genul vorbim și de posibilitățile în care se investește mai mult suflet.
Înainte să existe internetul și rețelele sociale, promovarea se făcea prin recomandări. O clientă ce era mulțumită de serviciile tale te recomanda mai departe către cunoscuți și așa se forma un lanț de clienți. Această modalitate este încă practicată și în zilele noastre.

Un alt mod eficient de promovare este participarea la evenimente, alături de alți invitați, speakeri. Așa îți poți prezenta serviciile, afacerea, ideile. Așa poți vorbi din suflet, poți transmite căldura cu care tu îți apreciezi munca. Este cel mai bun mod de a atrage oameni prin felul în care tu arăți partea aceea a sufletului tău. Așa te faci cunoscută, întâlnești oameni noi, este o ocazie pentru a face oferte, a lega colaborări.

Acum avem la dispoziție și zona online

Din vorbă în vorbă, te cunoaște lumea, dar într-o perioadă destul de lungă de timp. Însă, internetul te poate propulsa mult mai repede către publicul tău țintă. Rețelele sociale sunt cele mai bune motoare de cunoaștere și de prezentare a serviciilor pe le oferim.

Facebook ne oferă mai multe posibilități prin care putem ajunge în fața a mai multor persoane într-un timp mult mai rapid. Ne putem prezenta noi ca persoană printr-un profil personal. Ori o alta variantă, este aceea de a deschide pagina pentru serviciile oferite.

Dar nu este suficient doar să le avem. Este nevoie ca noi să fim prezente acolo, să avem activitate și nu doar aceea de a da scroll. Există butoanele de like, love, waw etc. pe care platforma Facebook ne cere să le folosim. Este necesar să share-uim poze, cărora să le trecem și o descriere. E bine să interacționăm cu ceilalți comentând la poze, distribuind postările ce ni se par interesante, sau pagini de interes. Grupurile din care facem parte ne pot ajuta extrem de mult atâta timp cât participăm la topic-urile deschise.

Interacțiunea cu ceilalți, pe platformele sociale, ne aduce în fața mai multor oameni.

Mai nou live-urile sunt cel mai bun și mai atractiv instrument. Curiozitatea oamenilor îi împinge la a deschide sesiunea ta video. Asta te ajută la algoritm.

Instagramul, în schimb, se folosește de #hashtag-uri. Acesta permite adăugarea unui număr de 40 de hashtag-uri/poză, la descriere. Însă putem trișa și putem face asta și în commentarii la propriile poze. Astfel, ești adusă în atenția utilizatorilor ce au folosit aceleași hashtag-uri, ori au dat like unora comune cu ale tale.

Ușor, ușor Instagram acoperă cât mai mult teren și de aceea este bine să ne construim și acolo o imagine. În definitiv, orice posibilitate de promovare este bună, atâta timp cât, ajungi în fața oamenilor și ai noi clienți.

Concluziile întâlnirii au fost că este frumos și relaxant să ne prezentăm, să ne cunoaștem face to face. Legăturile formate pot duce la colaborări și la incheieri de contracte chiar pe loc sau legări de prietenii de durată. Însă pentru a reuși să avem un profit mai rapid este nevoie să existăm și pe parte online. În ziua de azi „dacă nu ai Facebook nu exiști„. Și chiar este adevărat.

Da, în această branșă a machiajului, este imperios necesar să ne putem prezenta online.

Dacă o femeie nu poate vedea poze cu lucrările tale, cu modul de lucru, portofoliul format, aceea este o clientă pierdută. Este un fapt ce nu poate fi schimbat deoarece în acest moment tehnologia este cea care ne ajută în prezentarea noastră.

Îi mulțumesc, Florentinei Marilena Baloș, moderatoarea întâlnirilor noastre, pentru că a abordat acest subiect. A fost intens dezbătut și unele dintre participante au înțeles faptul că modul lor de abordare nu era în favoarea lor.

 

Pe mine mă cunoașteți deja, haideți să ne vedem și pe Instagram @mihaelamaria.makeup.

Sursa foto: Pexels.com

No Comments

Post A Comment