PREȚUL. VOI CEREȚI PREȚUL CORECT?

17 nov. PREȚUL. VOI CEREȚI PREȚUL CORECT?

Voi sunteți de părere că cereți prețul corect pentru munca voastră?
Știu, în acest moment oferta este mai mare decât cererea și este dificil atunci când există acea vorbă „dincolo era mai ieftin”.
Dar hai să ne gândim logic!
Unei cliente căreia nu îi place stilul tău nu va veni la tine nici dacă scazi prețul la jumătate. Iar dacă o clientă este îndrăgostită de felul în care lucrezi, va plăti încă odată prețul pe care îl ceri.

Când am reluat activitatea, după naștere, am crezut că dacă cer un preț mai mic îmi voi atrage mai multe cliente. Mă gândeam ca prima dată să le atrag și apoi după un timp să ridic prețul. Nu merge chiar așa treaba. O dată ce ai pus un preț este dificil să îl mai schimbi. Intervine reticența din partea clientelor, lucru care va duce la pierderea fidelității acestora.
Și mai grav este atunci când te deplasezi la domiciliul lor și nu îți iei banii pe transport. Da, și pe asta am facut-o. După un timp realizezi că nu e deloc rentabil.

O colegă de breaslă mi-a deschis ochii, la propriu.

Drăguț, nu? Nu vă vine să credeți? Nici mie nu mi-a venit să cred la momentul respectiv.
În această branșă există multă răutate între colege. Însă am avut ocazia să întâlnesc și oameni care nu vor să te dea la o parte. Am avut norocul să primesc sfaturi care să mă ajute de la o colegă pe care nu am avut, încă, plăcerea de a o cunoaște personal.
Am primit într-o zi un telefon pentru a mi se propune o colaborare 🙂 Atunci m-a încurajat să îmi apreciez munca și să fiu corectă cu mine în primul rând. Mi-a povestit faptul că și ea a trecut prin aceleași etape ca și mine. Doar că pe parcurs a realizat faptul că nu întotdeauna este bine să începi de la un preț mic.

Atunci când ceri un preț mic, poți fi și catalogată ca neprofesionist. De ce? Pentru că dai impresia că nu lucrezi cu produse profesionale sau poate chiar nu ai cursuri și nu știi ce faci. Lucru care poate duce la pierderea clientelor. Chiar și a celor pe care nu le ai 😉

Eforturile mele, ale noastre înseamnă bani!

Chiar dacă ne facem meseria cu mare drag, nu inseamnă că nu ne dorim să scoatem și bani din ea. Este timpul să lăsăm la o parte menajamentele și să cerem să ne fie răsplătite eforturile la adevărata lor valoare. Despre aprecierea muncii noastre am vorbit și în acest articol.

Și, până la urmă, dacă e să ne raportăm la preț, atunci când ceri un preț mic, îți atragi categoria de cliente care îți pot oferi prețul mic. Dacă ceri de la început prețul corect, îți vei atrage clientela care îți poate plăti serviciile.

 

Pe mine mă puteți urmări și pe Instagram: @mihaelamaria.makeup.

 

No Comments

Post A Comment